ことばのちから

ことばが好き、英語が大好き。ふつうのわたしの普通の日常を、私の目から見えた世界、私の心がつかまえた景色を自分のことばで残しておきたくて始めました。

英語が好き

英語が好き。
わかっている。
好きな割には、スキルが低いこと。
笑われたりバカにされたり軽んじられることはたくさんある。
今はいい翻訳機があるって言われることもしょっちゅう。

でも好き。
私よりできる人なんて星の数ほどいる。
それこそネイティブスピーカーにはどう努力したって敵わない。こんだけずっと英語と関わっていても、全然できなくて本当に才能ないんだなって思う。

でも好き。
私は自分より優れた人には山ほど出会ってきたけれど、自分より英語が好きな人に出会ったことはない。


だからこそ、それを奪われてしまって苦しい。苦しくて苦しくて苦しい。
心が死んでいる。

I love English.
I know.
Considering that I have been studying English for years, my skills are low.
Many people laugh at, make fun of, and don't value how much I love English.
They often say that there are good translation systems now.

However, I love it.
There are thousands of people who can use English better than I can.
I can't compete with native speakers however many efforts I make.
Even though I have been learning it for so long, I can't operate it well and truely think that I have no talents in English.

However, I love it.
I have met so many people who are better English speakers than l am, but have never seen people who love it more than I do.

That's why it's painful that they took away the opportunity to use it at my work from me.
So painful and my heart is breaking.