ことばのちから

ことばが好き、英語が大好き。ふつうのわたしの普通の日常を、私の目から見えた世界、私の心がつかまえた景色を自分のことばで残しておきたくて始めました。

心と身体

4連休。
出かけたかったけれど、身体がしんどくてほとんど寝て過ごした。
悲しい。

身体の疲れに意識を向けるようになって気づいたことは、身体がしんどいときはネガティブ思考になっているということ。

以前は全く逆の考えをもっていて、ネガティブな考えが、身体を疲れさせているのだと思っていた。
それももちろん、全くないとは言わない。

けれどもまずは身体。
身体が休みを欲しているとき、私の心は狭くなる。人に対する不満や妬み、苛立ちなど、ささいなことが許せなくなって攻撃的でドロドロとした考えを持つようになる。

だから心のドロドロさは、疲れのバロメーター。

つまり、今の私はもっと身体を休めなければいけない。

4 day weekend.
Wanted to go out but stayed at home and laid down almost whole 4 days since I got exhausted.
So sad.

I've noticed one thing since I started to focus my attention on how tired my body, which is that I'm having negative way of thinking when my body feels exhausted.

I had thought oppositely before that my negative feelings make my body tired. Of course, I can't day this is totally wrong.

However, the first thing is my body.
When my body requires rests, I get narrow minded. I can't forgive others' even small things and tend to have an aggressive and ugly way of thinking such as complaints or jealousy against them.

So, how ugly my mind is barometers of how tired I am.
That is I need take more rests for my body now.