ことばのちから

ことばが好き、英語が大好き。ふつうのわたしの普通の日常を、私の目から見えた世界、私の心がつかまえた景色を自分のことばで残しておきたくて始めました。

誕生日

誕生日だった。
前日は、父親とステーキを食べて、その後母親と甘味を食べに行った。
それで充分、幸せだった。

だけれども、誕生日当日、仕事から帰ると冷蔵庫の中にケーキとローストビーフが入っていた。
私が仕事に行っている間に、母が入れてくれた。
嬉しかった。

誕生日は、なぜか毎年悲しいことがあったり、寂しい思いをするので、なるべくひとりでいることにしている。
だから、久しぶりに嬉しい誕生日で、普段ケーキは夜食べないけれど、その日に食べて、母に感謝の電話をした。

何だか元気のない毎日。嬉しいことが日々あるし、置かれている環境もいいはずなのに、なぜか自分が笑ってないことが不思議。

誰かに気にかけてもらえるって、ありがたいことだしそれをずっとしてほしかったのに、いざそうしてもらえると負担に思っちゃう。
両親の思いやりも、ごめんねって思ってしまった。

私は人の優しさや善意の受け取り下手だなぁ。

今年はどんな1年になるかな。
頑張ってたどり着いた32歳。1番は、自分にお疲れさまって言いたい。

It was my birthday.
Went out for lunch with my dad and had Japanese sweets with my mom after lunch the day before.
It was enough birthday gifts.

But on my birthday, when I got home from my work, I found that there was a cake and roast beef in a fridge. While I was working, my mom came to my apartment and put them in the fridge.
I was extremely happy.

Since something sad happened or I felt lonely on my birthday every year, I spend the day alone as long as possible on the day.
So it's been a while since I had such literally happy birthday last and I don't usually have sweets at night but ate the cake on that day and called my mom to tell her my gratitude.

Feeling depressed somehow every day. In spite of having happy things every day and being in a good environment, I don't know why I'm not smiling well.

I'm so thankful to have someone who cares about me and I wanted to do, but when that actually happens, I feel burdened..
I felt sorry for my parents' kindness.

I'm not good at receiving people's kindness.

How is my new year going?
32 years old which I've achieved.
The first thing that I wanna say to myself is "Well done!"