ことばのちから

ことばが好き、英語が大好き。ふつうのわたしの普通の日常を、私の目から見えた世界、私の心がつかまえた景色を自分のことばで残しておきたくて始めました。

穏やかな休日

昨日は久しぶりの晴れ。
そして今日も雨は降らないみたい。
ただそれだけで、とても嬉しい。

昨日はまる一日、ひとりで過ごした。
誰とも会わず、話さず、落ちついた穏やかな日。

人が嫌いなわけではない。外に出るのが嫌なわけでもない。
だけど、私はひとりの空間でひとりの時間を過ごすことでエネルギーが充電される。

今日は父親とランチに行く。31歳最後の日。
今日まで生きた自分に拍手。

It was finally sunny yesterday after so many days of rain. And it doesn't look like it's going to rain today too.
I feel happy just because of that.

I spent a whole day alone yesterday. Not seeing anybody, not talking with anybody, it was a slow and calm day.

I like people. I like going out.
However, I can recharge my energy by spending time alone in a place where nobody is.

I'm going out for lunch with my dad today.
My last day of 31 years old.
I wanna send applause to myself who have been living until today.