ことばのちから

ことばが好き、英語が大好き。ふつうのわたしの普通の日常を、私の目から見えた世界、私の心がつかまえた景色を自分のことばで残しておきたくて始めました。

海外と私

退職してから8ヶ月ほど経った時に、韓国の友達から結婚式の招待を受けた。
その時の私は、外出が少ししかできないくらいに身体が動かなかったので、ほぼ家にこもっていた。
だから、韓国に行くなんて絶対に無理。泣く泣くお断りした。

そんな話をカウンセラーの先生にしたら、「行ったらいいじゃない」と言われた。
私は「???」で、「でも先生、私今近所すら歩けないから無理だと思います」と伝えたら、「韓国は何度も行ったことあるって言ってたし、好きな思い出がたくさんある場所なんだから行ったらきっと身体も動くと思うよ」とおっしゃった。

うーん。そんなことあるかな?そう思ったけれど、今のこの状況から脱出したかった。だから、行って式だけ出て、あとはお宿で寝ててもいい!と思って行くことにした。
何より、不思議なことを言う先生を信じてみたかった。

いざ、韓国へ。
さすがに仁川空港に着いたら疲れ果てて、空港で2時間くらい座って休んだ。
でも、本当に信じられないくらい身体が動いた。
緊張もあった。止まっていたら、異国の地で野宿することになるから歩かなきゃ。ここには友達はいるけれど、そんな簡単に助けを求められないんだからしっかりしなきゃ。そんな想いもあったと思う。

だけど、スーツケースを引っ張りながら、無理やり身体を前へ進めさせたという訳ではなかった。

私の気持ちが前へ進みたがっていた。
あっちに行きたい。
こっちにも行きたい。
あれは何。これは何だろう。

そんなふうに、気持ちがときめいて身体を動かしていた。
久しぶりの「わくわく」だった。

結婚式に出て、友達とも再会し、本当に楽しい時間を過ごせたことがとても嬉しかった。
友達がわざわざ日本から来てくれてありがとうと言ってくれたけれど、私の方がありがとうだった。

たったの2泊3日。
でも、帰国した私はまるで別人のように元気になった。
本当に奇跡みたいで、何か私に取り憑いていたものがとれたかのようで、今でも信じられない。

日本から出ること。
それが、私の今の状況から抜け出すきっかけになるかもしれない。
そんな気がした。
その時に初めて留学ということが頭に浮かんだ。


When 8 months had passed since I quit my first job, my Korean friend invited me to her wedding ceremony.
However, I stayed inside almost all day long then because my body couldn't move and I could go outside only for short time.
So it was absolutely impossible to go to Korea.
I had no choice but to give it up.

Talking about it with my counselor, she said, "why don't you attend the ceremony?"
I was like ???? and told her that it would be impossible because I couldn't walk around even my neighborhood.
Then she said, "you said that you had been to Korea so many times, and if you arrive there, I'm sure that your body will work because you have lots of good memories there."

Hmmmm .. will such a thing happen? I was wondering like that, but I did wanna escape from my condition at that time.
So I thought that even if I went there, could only attend the ceremony and do nothing but to stay at a hotel, it would be okay, and decided to go. Also, I wanted to believe my counselor, who always told me strange but interesting things.

To Korea.
I was understandably exhausted when I arrived at the airport in Korea, and took a rest for about 2 hours there.

However, after that, my body unbelievably moved.
I was nervous. I had to walk because I would sleep outside in a foreign country if I stopped. I had my friends there but it was not easy to ask for their help so I had to get a grip on myself. I was thinking about those things.

But as dragging my suitcase, I was not like I forced myself to go forward.

My mind, heart wanted to go forward.
Wanna go to that way.
Wanna go to this way too.
What's that? And this?

Like that, my heart fluttered and that made me go forward.
It's been a while since I was excited last.

I was so happy that I could see my friends, attend her ceremony, and have a wonderful time there.

She thanked to me for visiting her from Japan, but I did wanna say thank you to her.

It was just a trip for 2 nights and 3 days.
However, I got better and looked like another person.

It was a truely miracle. I seemed caught by something bad then but let it go. I can't believe even now.

Getting out of Japan.
That might be a key to go out of the situation at that time.
I felt so somehow.
Going abroad came up to my mind for the first time.