ことばのちから

ことばが好き、英語が大好き。ふつうのわたしの普通の日常を、私の目から見えた世界、私の心がつかまえた景色を自分のことばで残しておきたくて始めました。

青空とランチ

約4年前に会社を初めて辞めたとき、私の人生は終わったと本気で思った。
今思うとあほみたい。
だけどその時は、人の道を踏み外したような、取り返しのつかないことをしでかしてしまったような感覚。「絶望」っていう感情を生まれて初めて経験した。

そこまで追い詰められていたんだと思うと恐ろしい。
会社を辞めたくらいで人生は終わらないし、むしろ終わってほしくても毎日は続いていく。それに、会社を辞めたことのある人なんて大勢いることも、他に働く場所は見つかることも今なら知っている。

だけどあの時は、次の道も何も決めていない状態で、退職を選ぶしかなくなってしまい、不安、恐怖、自己否定、自責の念、ありとあらゆるネガティブな感情でがんじがらめになっていた。

最後の出勤日まで、普通を装ってなんとか出勤していたけれど、本当は怖くてしかたなかった。
完全に辞めたあと、私はきっと、もっと落ち込むと思ったから。

だけど、無職1日目の出来事を私は今でもはっきりと覚えている。

辞めた日の翌日、母親が落ち込んでいる私をランチに誘ってくれた。

その日は、快晴。びっくりするくらい、いい天気だった。

まっさらな青空を見て、私は本気で神様っている、と思った。そして、神様に感謝した。
今日がもし、曇りや雨だったら、もう二度と立ち上がることなんてできないだろうと、空と自分の将来を無駄に重ねて考えたと思う。

だけど、こんなに美しい青空を見て、大丈夫だからって神様から励まされているような気持ちになった。そこから色んなしんどい思いはしたし、今も抜け出せていないところもあるけれど、あの青空に勇気をもらったことは忘れられない。

昨日母親とランチに出かけたからか、ふとそんなことを思い出した。

When I quit my first job about 4 years ago, I thought seriously that my life was over.
Looking back, it sounds foolish.
However, I felt like I did go astray or make a fatal mistake in my life at that time. I got depressed badly and knew the feeling, ‘despair’ for the first time in my life.
It's scaring how close I was to breaking point.

Life is not over by quitting a job, rather there was a time when I got disappointed that life went on even if I didn't desire that. I also know now that there are so many people who have left their jobs and that I can find a new job again.

However, I had to leave the company without any plans for my next step at that time and was obsessed with all negative feelings like anxiety, fear, being self-defeated, and remorse.

I pretended to be okay until my last day there, but to be honest, I felt fear badly deep down in my heart. It was because I had thought that I would get more depressed after leaving the company.

However, I clearly remember what happened on my first unemployed day.

On that day, my mom invited me to lunch outside.

It was a very sunny day. The weather was perfectly beautiful.

Looking up at the sky, I was sure that God exists and thanked to him.
If it had been cloudy or rainy, I might have projected my furute to the sky and thought that I could never get over again.
However, the beautiful sky made me feel like God cheered me up saying, 'You're all right.' Since then, I had have many difficulties and am still suffering, but I can't forget that beautiful sky gave me courage.

Yesterday, I hung out with my mom for lunch and it reminded me of that day.