ことばのちから

ことばが好き、英語が大好き。ふつうのわたしの普通の日常を、私の目から見えた世界、私の心がつかまえた景色を自分のことばで残しておきたくて始めました。

ことばのちから とりあえず、書いてみる

「あなたの目から見えたもの、感じたことを書いてみたら?」

カウンセリングの先生に言われたひと言をきっかけに、ブログを書くことにした。

 

私の信じているもの。大切にしていて、大好きなもの。

中学生のときに英語に出会い、のめり込んでいくうちに、ことばそのものの魅力に惹かれていった。

 

普通の私の日常を、できるだけ自分のことばで残してみよう。

 

"Why don't you try to write down what you see and feel?"

My counsellor said so, and her words made me decide to start a blog.

 

What I believe. What I cherish and love.

I met English when I was in junior high school and as I was getting into studying it, I got attracted to words themselves.

 

Let's post  my ordinary daily life with my own words.