ことばのちから

ことばが好き、英語が大好き。ふつうのわたしの普通の日常を、私の目から見えた世界、私の心がつかまえた景色を自分のことばで残しておきたくて始めました。

人生は長い

人生は短いと思って生きてきた。
だから毎日全力で走ってた。

でも、息切れして動けなくなって、立ち止まることを余儀なくされたとき、人生は長いことに気がついた。

まだまだ生きなくてはいけない。
そんな言い方をすると罰当たりなのかもしれないけれど、挫折しても、生きてるのが嫌になっても人生は終わらない。続いていく。

毎日全力なんて出してたら、生きていられない。
ここぞというときに全力を出せるように、力を残して1日を終える。

それがまだまだ私には難しい。

I had thought that life was short.
So, I had been living each day to the fullest.

But when I had to stop going forward since I got burnt out and couldn't move, I realized that life was long.

I have to live.
If I say so, some people may think I should get punished, but life goes on even if I experience a setback, or don't feel like living any more. It's going on.

If I do my best every single day, it's impossible to lead a life for long in the future.
I need to save my energy so that I can give my 100 percent at the right moment.

That's still so hard for me.